선운산 ‘솔부엉이’

선운산 ‘솔부엉이’

조류/야생동물 관찰지

개요

No votes yet

국명 : 솔부엉이
영명 :brownhawk-owl
학명: Ninox scutulata

(상세설명)

몸길이 약 29cm이다. 머리에 귀 모양 깃이 없고 꽁지깃이 길다. 한국에서는 흔한 여름새이며 도시 공원이나 고궁·야산에서 흔히 번식한다. 나무구멍이나 인공 새집에서 번식하는데, 산란기는 5∼7월이며 한배에 3∼5개의 알을 낳는다. 알은 흰색에 둥글고 암컷이 품는다. 알을 품는 기간은 25일, 새끼를 먹여 살리는 기간은 28일이다. 먹이는 주로 곤충이지만, 박쥐나 작은 들새도 잡아먹는다. 평지에서 해발고도 1,000m의 산지 숲, 도시 공원 등 도처에 서식하며 북쪽은 우수리 지방에서 남쪽은 중국을 거쳐 인도·스리랑카·말레이시아·필리핀까지 분포한다. 북부의 번식 집단은 동남아시아에서 겨울을 난다. 한국에서는 1982년 전국 일원에 천연기념물 제324호로 지정되었다.

발견위치: 고창군 아산면 삼인리 129
자료출처: 2013 선운산 자연자원조사_전북대학교 산학협력단_

063-232-3543

Location:

지도를 보기 위해 Javascript가 필요합니다.

댓글

Connections

Compare related sites, explore the related maps, find out about volunteering, how to get here and more. Soon, you will find ways to share this map here, too.

Getting Here

Contacts

Every site using the same primary Icon on Open Green Map is automatically linked here. You can compare different approaches and solutions on this map and others around the world.
Related Sites Worldwide
Choose a connections category from the list on the left.

Multimedia

선운산 ‘솔부엉이’

added by Jeonbuk Korea

flag

Impacts

No impacts have been left for this site yet - be the first!

Donate to GreenMaps