海棠公园

武宁路2650号

海棠公园

公园/公共场地/广场乐步健行春花残障通行护幼亲子区尊老助老区

概览

No votes yet

上海海棠公园地处真北路立交桥交叉路口,属于居住区公园,地址为武宁路2650号,总占地面积14881平方米。公园设计采用自然的流线形布置,以植物造景为主,以绿化分隔空间,有中心园、童年园、亭、廊、游憩园等,植物配置以海棠为主题,种有多种海棠类植物,并与香樟、桂花及其它乔木、花灌木组成以常绿为主,四季有花的生态环境。海棠公园于1998年6月开工,于1998年12月竣工。由上海市园林设计院设计,由上海市普宏建筑安装工程有限公司负责公园内建筑及围墙的施工,由上海园林工程有限公司负责道路、地坪、下水道及园林小品施工,由上海绿舟园林建设有限公司负责绿化、土方施工,海棠公园的施工管理由上海普陀区园林建设综合开发有限公司负责。海棠公园的主要景点由中心园、童心园、游憩园等组成:中心园由疏林广场、中央花坛,主题雕塑组成,100多平方米的园形花坛、中央是叶型雕塑,给游人一个休闲、晨练的好去处。童心园由两个不等的圆形组成,内设儿童游乐设施,童心园边上是由一组廊架组成的休息场地,在儿童游乐的同时,大人们能在紫腾廊架下休息、下棋等。游憩园由遮阳亭、报廊、石桌椅等组成一个供游客休息、打牌,看报的好地方。海棠公园绿化的特色是与相邻的海棠苑小区为伴,在进行绿化配置时把海棠作为一个特色植物,园内有垂丝海棠、木瓜海棠、贴梗海棠、倭海棠、紫花海棠、莱芜海棠等丰富的海棠品种,在春暖花开时节,满园海棠花开,是一欣赏海棠的好去处。

Part of a community map.

Location:

Javascript is required to view this map.

评论

Connections

Compare related sites, explore the related maps, find out about volunteering, how to get here and more. Soon, you will find ways to share this map here, too.

Getting Here

Every site using the same primary Icon on Open Green Map is automatically linked here. You can compare different approaches and solutions on this map and others around the world.
Other Sites on Map
Related Sites Worldwide
Choose a connections category from the list on the left.

Multimedia

Registered users can post photos, videos, and documents here.

Impacts

No impacts have been left for this site yet - be the first!

Donate to GreenMaps