taoyuan county
TY

許厝港

Obs. d'oiseau/de vie sauvage

Vue d'ensemble

Aucu vote pour l'instant.

大平頂和許厝港都位於桃園縣北部的沿海地區,因為這裡的海岸線都屬於沙岸,水系相當的發達,河口地形良好,同時具有沼澤、沙洲、池塘等的多樣面貌,造就了候鳥過冬、渡冬的最佳地方,根據調查這裡曾有高達130種鳥類於此棲息,而最佳的賞鳥季節是在9月至翌年的4月,而其中又以9、10月和3、4月的鳥類最精采,喜愛賞鳥的民眾可千萬別錯過這裡。大平頂是個開闊的農地,又有埔心溪出海口的潮間帶泥灘,讓大批的量鷸類來此聚集,蒼鷺、大白鷺、小水鴨、八哥、文鳥更是這裡常來的嬌客,若是運氣好時,還可以見到魚鷹,這可是讓鳥友們興奮不已。而許厝港就位於大園工業區的西北方,在內海國小一帶的堤防上就可以看到水鳥的蹤跡,這裡雖然沒有大平頂那樣的農田,但是路旁的樹林仍可以見到棕背伯勞、八哥、大卷等鳩鴿科的鳥類,此處和大平頂的鳥類相去不遠,同是觀察鳥類的好場所。

交通路線:
1. 由桃園火車站搭桃園客運往大園的班車,於大園站下車再轉往沙崙的班車,於沙崙國小下車,依指標前進即可抵達大平頂。
2. 由機場支線大園交流道下中山高,於大園轉15號省道,依指標前進即可抵達大平頂。
3. 由桃園火車站搭桃園客運往大園的班車,於大園站下車再轉搭往觀音的班車,於工業區站下車,步行即可抵達許厝港。
4. 由機場支線大園交流道下中山高,接110縣道經大園工業區,即可抵達許厝港。

Location:

Javascript is required to view this map.

Commentaires

Connections

Compare related sites, explore the related maps, find out about volunteering, how to get here and more. Soon, you will find ways to share this map here, too.

Getting Here

Every site using the same primary Icon on Open Green Map is automatically linked here. You can compare different approaches and solutions on this map and others around the world.
Other Sites on Map
Related Sites Worldwide
Choose a connections category from the list on the left.

Multimedia

Registered users can post photos, videos, and documents here.

Impacts

No impacts have been left for this site yet - be the first!

Donate to GreenMaps