白沙岬燈塔

taoyuan county
TY

白沙岬燈塔

Scenic Vista

Overview

燈塔
No votes yet

白沙岬燈塔位於觀音鄉白沙岬,離觀音海水浴場與西濱快速道路不遠。白沙岬燈塔塔高37公尺,是全台灣第二高的燈塔,僅次於恆春的鵝鸞鼻燈塔,在2001年時還獲選為「台灣歷史建築百景」之一,也名列於桃園的十大古蹟之中。燈塔建造時是以糯米拌黑糖、石灰黏合而成的磚石圓形建築,雖然從清光緒22年(西元1896年)至今已有超過百年的歷史,但是保存仍相當良好。

從縣道往燈塔的方向有一條不算長的健康步道,右去左回,繞一小圈即可回到燈塔,這條木棧步道直通觀音溪,路旁還有一座「白沙岬人行拱橋」,兩旁樹木、竹林相當茂盛,途中還有許多體育設施。從燈塔附近的小路走去可以看到許多紅磚古厝,年代都相當久遠,尤以「東海堂」古厝最為知名。沿著縣道再往前行,可以看到一座巨大的觀音像,一旁寫著「觀音海水浴場」。雖然目前海水浴場並沒有人經營與管理,但是由於此處的海岸線很長,沙灘平廣、風力強大,因此這幾年很多人就因為這裡的風向、風度適合,而到此玩風帆或風箏浪板,享受海中追風的樂趣。事實上,即使不戲水,海濱沙地旁的景色和花草也很值得來此散步一遊,沙地上還有看台及涼亭可供休息,但由於沒有安全設施,所以到此戲水賞潮務必格外小心,並做好安全措施。

Location:

Javascript is required to view this map.

Comments

Connections

Compare related sites, explore the related maps, find out about volunteering, how to get here and more. Soon, you will find ways to share this map here, too.

Getting Here

Every site using the same primary Icon on Open Green Map is automatically linked here. You can compare different approaches and solutions on this map and others around the world.
Other Sites on Map
Related Sites Worldwide
Choose a connections category from the list on the left.

Multimedia

燈塔

image added by pondspapago

Impacts

No impacts have been left for this site yet - be the first!

Donate to GreenMaps