茄苳里陂塘公園

taoyuan county
TY

茄苳里陂塘公園

Special Site

Rezumat

八德親水公園
Average: 1 (1 vote)

八德市茄苳里陂塘公園位於八德與桃園、中壢交界處,地近新興工商與元智大學,周圍還保有許多農地景觀,因此視野相當遼闊。由於茄苳里原名「鴨仔店」,因此許多當地人仍繼續沿用舊稱,稱此處為「鴨仔店埤」。

茄苳里陂塘公園的面積為4,046平方公尺,原為桃園農田水利會的灌溉水池,後來才整建為休閒親水公園;雖然統稱是一個公園,不過這裡其實共有三口陂塘連在一起,其中外型比較方正的兩口設有步道、涼亭,修建得相當整齊,另一口形狀較為不規則的則仍保持原始自然風貌。從入口處的石碑往裡面走去,沿著環湖步道緩緩徐行,可以發現陂塘公園乃是圍繞著帶狀埤塘開闢而成,以最少的破壞程度來保留自然原貌,兩個連接的陂塘間規劃有涼亭、休閒椅,午後總有不少民眾在此偷閒賞景,路旁的楊柳樹沿著水邊栽種,茂盛的柳枝已經垂到了湖水上,每吹過一陣風就會在水上撥起一圈圈的漣漪,煞是好看。這裡不僅景色清幽,管理也很完善,水裡幾乎看不到垃圾,還有不少人在這裡垂釣,相當愜意。
Data

茄苳里陂塘公園

GPS:E121°16' 21.6"/N24°57' 56.1"

交通資訊:國道二號→大湳交流道下→和平路往八德市區方向→右轉介壽路一段→左轉廣福路→右轉永豐路→永豐路105巷往內走即可抵達。
1.指玄宮正前方是一塊廣大的空地,也是許多市民活動的舉辦場所。

2.石柱上的龍姿態生動,值得仔細觀賞。

Location:

Javascript este necesar pentru a vizualiza harta.

Comentarii

Conexiuni

Compare related sites, explore the related maps, find out about volunteering, how to get here and more. Soon, you will find ways to share this map here, too.

Getting Here

Every site using the same primary Icon on Open Green Map is automatically linked here. You can compare different approaches and solutions on this map and others around the world.
Other Sites on Map
Related Sites Worldwide
Choose a connections category from the list on the left.

Multimedia

八德親水公園

image adăugat de pondspapago

Impact

No impacts have been left for this site yet - be the first!

Donate to GreenMaps