荒野保護協會台南分會

台南市東區東門路二段299號1樓

荒野保護協會台南分會

Eco Club/OrganizationEco InformationEnvironmental EducationVolunteer Site

Rezumat

Nu există voturi încă

台南分會
台南分會於2000年開始活動,以嘉隆與美玲為聯絡人,提供安平的安親班作為大家聯絡聚會的場所,並承蒙高雄分會的大力協助,在台南市社教館開設了兩期自然觀察班及一期自然生態攝影班,凝聚了一批喜愛自然的熱情夥伴。

2001年底,雅茵回到台南故鄉定居,正式成立台南分會籌備處,擔任分會長一職。當時主要的例行活動之一為每個月第一個及第三個週五晚上協會見的室內講座。後由於定點的設立,人力的凝聚有了基礎,讓我們得以思考人力的培訓。2002年底至2003年初便陸續開設一期自然生態攝影班及自然觀察班,持續將自然的訊息帶給大眾、凝聚喜愛自然的夥伴、培訓生態保育的新血。

2005年4月23日台南分會正式成立。

台南分會自籌備始至今已經過好幾個寒暑,我們相互陪伴、見證彼此與分會的成長,深刻而豐富的感受相信每位夥伴點滴在心頭,從最早期會所的尋找與佈置、會務開始推動,至分會的成立、專職秘書夥伴的設立,看著每一位夥伴從早期的青澀卻充滿熱情幹勁、包山包海完成每一次的任務,到如今各工作組的分工與蓬勃發展、志工人力漸趨成熟,台南分會一直朝向為環境架設一個開放而彈性的舞台而努力...因為大家的心血持續累積,今天,台南分會終能以您為傲!

Location:

Javascript este necesar pentru a vizualiza harta.

Comentarii

Conexiuni

Compare related sites, explore the related maps, find out about volunteering, how to get here and more. Soon, you will find ways to share this map here, too.

Getting Here

Every site using the same primary Icon on Open Green Map is automatically linked here. You can compare different approaches and solutions on this map and others around the world.
Other Sites on Map

n/a

Related Sites Worldwide
Choose a connections category from the list on the left.

Multimedia

Registered users can post photos, videos, and documents here.

Impact

No impacts have been left for this site yet - be the first!

Donate to GreenMaps